9 באפריל 2011

מרתון בלי אחריות חברתית – או – הזדמנות פז שהוחמצה

נהוג לומר שאחריות תאגידית היא ריצת מרתון מתמשכת. מסתבר שגם המרתון עצמו יכול להימדד בפרטמטרים של אחריות תאגידית... וידויו של אצן מאוכזב, ודוגמא לדרך בה אפשר לעשות זאת אחרת

הפוסט עבר לאתר החדש שלי, וניתן לקרוא אותו בקישור זה


5 תגובות:

  1. האם יש איזשהו מושג מדוע התנהלות המרתון התל-אביבי, שהשנה חוגג 30 שנה לקיומו, בנושא הסביבתי-חברתי היתה כה רשלנית?
    לדעתי, הכנות למרתון מתקיימות משך מספר חודשים ומכאן שהיה די והותר זמן למארגני המרתון לדאוג לנושאים שהוזכרו בפוסט.
    האם בעיות דומות נצפו גם במרתון טבריה ובמרתון ירושלים?
    ערן

    השבמחק
  2. הי ערן,

    אני לא בטוחה שאפשר להאשים את מארגני המרתון ברשלנות, אבל בהחלט ברור שהם פעלו בחוסר מודעות. נושא האחריות החברתית-סביבתית טרם הפך למובן מאליו באירועים מסחריים או ציבוריים, וכנראה שיחלוף זמן-מה עד שזה יקרה.

    איני יודעת לגבי בעיות דומות במרתונים של טבריה וירושלים, כי איני אצנית שמשתתפת בהם. אבל אני מקווה שבמרתונים הבאים מישהו יתן את הדעת על כך, ולו בזכות השיחה שהתחילה להתעורר.

    אם אתה רץ מרתונים, אולי כדאי שתפנה שאלה או בקשה למארגנים מראש, וזה יגרום להם לשקול לטפל בנושא.
    שירלי

    השבמחק
  3. לצערי, איני רץ מרתונים, אך אטול את עצתך ואפנה למארגני התחרות. אגב, מוזר שהנושא לא זכה כלל להתייחסות מצד כלי התקשורת שבד"כ אמונים על התייחסות להיבט הגישה והסביבה (ולאחר קריאת הפוסט שלך חזרתי וקראתי את הדיווחים על המרתון שהתפרסמו בעיתונים השונים ולא ראיתי התייחסות לכך, אלא רק למקרי ההתייבשויות ולמותו הטראגי של הרץ בן ה-42. יתירה מכך, עיתון "הארץ" אף הקדיש כתבה לריצת טנדם של רצת מרתון מסקוטלנד ורץ ישראלי שהתעוור אך לא ויתר על חלומו לרוץ חצי מרתון.
    האם ייתכן כי בגלל שענף ריצות המרתון עדיין זוכה להתייחסות שולית, גם הנעשה בצידי המסלול ובתחום הארגוני זכו גם כן להתייחסות אפסית מצד התקשורת? זה גם מעלה שאלה אחרת, האם כתב הספורט אמור להיות גם כן חדור שליחות חברתית-סביבתית, ולהסתכל גם על דרכי הארגון מההיבט החברתי-סביבתי ולא רק להתעמק בסטטיסטיקה וברכילויות שבחדרי ההלבשה?
    ערן

    השבמחק
  4. ערן, אני חושבת שזה לא קשור למידת השוליות או מרכזיות של ענף הספורט, אלא לרמת המודעות הכללית של העוסקים בספורט בכלל (ספורטאים, מארגנים, עיתונאים, אוהדים).
    הנושא נמצא ברמה מאוד בוסרית בארץ. יהיה נהדרת אם כתבי ספורט יתחילו לשאול את השאלות הללו, כי לתקשורת יש כח עצום להניע תהליכים בזכות ההדים שהיא מעוררת.
    אתה מוזמן לשתף כאן בתוצאות פניתך למארגני התחרות. אשמח לדעת מה התוצאות.
    בהצלחה!

    השבמחק
  5. אכן פניתי אליהם ביום רביעי שעבר, אך עד עתה לא התקבלה כל תשובה מהם. יתכן כי מטה הארגון של המרתון פורק והשאלה תישאר תלויה עד למרתון של שנת 2012.
    ערן

    השבמחק