8 במרץ 2011

השפעת מחלקת השיווק על מעמד האישה: הצצה חדשה מצד האחריות התאגידית

למסרים שגלומים במוצרים ובתקשורת השיווקית של חברות עשויה להיות השפעה חברתית משמעותית. איך זה קשור למעמד האישה בהווה ובעתיד? פוסט לרגל יום האישה

הפוסט עבר לאתר החדש. ניתן לקרוא אותו בקישור זה 


נשות הקריירה של העתיד. מימין: מהנדסת מחשבים. משמאל: מגישת חדשות | מקור: אתר ברבי

7 תגובות:

  1. תודה על פוסט מקסים, חשוב, מעניין ומענג.

    השבמחק
  2. יפיפה ומאיר עיניים כרגיל. תודה שירלי על פתיחת הבוקר שלי עם תכנים של שוויון, רגישות ואומץ.

    השבמחק
  3. אני דווקא רוצה להתייחס רק למשפט האחרון, כי הוא הבסיס לכל, המאמץ צריך להיות יצירת חברה שוויונית יותר וצריך להזכיר את זה כל הזמן ולא להפסיק. לגברים קל לשכוח (לפעמים מרצון)שהם עדיין החזקים והדומיננטיים למעשה כמעט בכל תחומי החיים,ועוד מתעצבנים כשהנשים מזכירות את זה שהן החלק החלש במשוואה, אבל מה לעשות מי שמרגיש חלש יותר צריך להיאבק ולהזכיר את זה כל הזמן ואי אפשר להגיד לו להפסיק. דוגמת יורם זק האחרונה הדגימה זאת היטב, אמנם נוצרה סערה תקשורתית וכו' ובצדק, אבל תמיד יש את התגובות של הנה הפמיניסטיות עם הקלישאות האוטומטיות שלהן- כן, אלו קלישאות אבל הן משקפות אמת והנשים צריכות תמיד להזכיר אותן ולהיאבק עד להשגת השינוי והגברים צריכים פשוט לקבל את זה.
    ובהקשר לפוסט קודם על בדידות מנהל האחריות החברתית, אני בטוח שכולם שמים לב שכיום זהו תפקיד שמאויש כמעט רק על ידי נשים- גם בגלל שעדיין לא כבש לו מקום בהיררכיה הארגונית- ואני מקווה מאד שכשהתפקיד יכבוש את מקומו לא נראה השתלטות גברית עליו ודחיקת הנשים.

    השבמחק
  4. עפרה ועדי - תודה רבה לכן. איזה כיף לקרוא כאלה פידבקים...

    נעם -
    כתמיד, התגובה שלך מעוררת מחשבה רבה.
    מאוד מענין ההקשר שהזכרת של נשים/גברים בתפקיד ניהול האחריות התאגידית. תהיתי על כך לא אחת - מתי יחדרו הגברים לשוק הזה, ומה יהיו המשמעויות של שינוי כזה. ברור לך שהרמת לי להנחתה לפוסט ייחודי לנושא הזה?

    השבמחק
  5. ברור, והגיע הזמן שיכתבו על זה.

    השבמחק
  6. יעל אברמן טאובין9 במרץ 2011 בשעה 17:25

    שירליק
    פוסט מענין ומרגש
    לגבי comme il faut, לי תמיד נראה שהן משדרות פמיניזם מאוד אליטיסטי שפונה לעשירות בלבד...כשאני רואה דברים שהן עושות זה תמיד מפריע לי

    השבמחק
  7. תודה רבה יעלכא.
    לגבי הערתך, שימי לב מה החברה כתבה בדוח האחריות התאגידית שלה:
    "אנחנו מודעות לעובדה כי עצם ההגדרה של חברה מסחרית כפמינסטית, במיוחד כזאת שפונה לעשירון העליון, מעוררת הרבה אי–נחת וביקורת מצד הציבור. אנחנו ערות לכך שהדבר אינו מקובל. למרות הביקורת, אנחנו מתעקשות על זכותנו לפתח מודל חדש של פמיניזם".
    יאמר לזכותן שהן מתייחסות לאי הנחת שציינת. הן הקדישו מחשבה לנושא, ומתקשרות בצורה פומבית את עמדתן. לדעתי זה ראוי להערכה.
    תמשיכי לקרוא ולהגיב... כיף שאת כאן

    השבמחק