31 באוקטובר 2010

כנס מעלה 2010 : בחינת הבגרות של המגזר העסקי


אחרי כנסי-מעלה רבים שעסקו בפיתוח מודעוּת, הצהרת כוונות, הקניית כלים והצגת ניצני case studies מוצלחים מישראל, השנה הורגשה קפיצת מדרגה בדרישה להתמודדות מהותית יותר של חברות עם האחריות התאגידית שלהן.

כפי שהעידו מנהלי אחריות תאגידית ותיקים: בכנס לא היו כמעט חידושים מקצועיים, למעט העיסוק במדיה החברתית, אבל הוגש חומר רציני למחשבה, וגם... אחלה נטוורקינג עם הרבה אנשי מקצוע שהצטרפו לעשייה במשך השנים. כנס עם אנרגיות טובות


הפוסט עבר לאתר החדש שלי. ניתן לקרו אותו בקישור זה 





10 תגובות:

  1. פעם ראשונה הייתי בכנס מעלה, לא הכרתי כמעט איש, לא הייתי חשוף לפעילויות העבר ולכן לטוב ולרע אני יכול לתת נקודת מבט ביקורתית.
    האירוע היה מרשים, מופק באופן מהוקצע ללא תקלות, לגבי התכנים והתחושות הסיפור קצת שונה. נהנתי והתרגשתי לשמוע את מקהלת ילדי העובדים הזרים אבל היה חסר לי חיבור לקבוצת הכח העצומה ששמעה, מחתה דימעה אבל האם עזרה בדרך כלשהיא לפרוייקט בית הספר היחודי והחשוב הזה ?
    שמעתי את סייד קשוע המושחז והשנון אבל לא יכולתי להתעלם משפת גופו ומתחושתו שהביאו אותו כ"ערבי מחמד". קשה לי לכתוב את הדברים, חמוץ לי בפה אבל משיחה שקיימתי עם שני חברים שהכרתי בכנס ואשר חלקנו מונית לרכבת התברר שתחושתי אינה נחלת יחיד.

    הפאנלים על הבמה הראשית היו מעניינים וטובים והשדר של כדאי מבחינה עסקית לשקול ולקבל מועמדים "בני מיעוטים" (הכוונה למגוון אוכלוסיות) נשמע ברור וצלול. השדר מכיוון ורדי ומאור לעולם העסקי היה חד מאד גם הוא - ארגונים חייבים להבין מדיה חברתית ולהשתמש בה באופן פעיל.

    הנושא שהיה חסר מבחינתי לאורך כל הדרך היה נושא החינוך. ניסיתי להתייחס לנושא בפאנל המדיה החברתית אבל אפילו בו היה לפאנליסטים קשה להתמודד איתו. לדעתי מעלה צריכה להשקיע מאמץ בלהסביר לארגונים שכדאי להם להשקיע משאבים בחינוך עובדיהם להתמודדות, השתתפות והבנה של המדיה החברתית כמו גם לחזק את גאוות היחידה מקליטת אוכלוסיה מגוונת לעבודה. אצטט את ד"ר אשר עידן, עתידן ומומחה למדיה חברתית שחוזר כל עת על המנטרה "כוחו של ההמון גדול מכוחו של הגאון", הגיע הזמן שארגונים יפנימו את המשפט, יהיה להם הרבה מה להרוויח מכך.

    השבמחק
  2. שירלי יקרה, מאוד נהנתי לקרוא את הפוסט . ובאותה נשימה אני יכולה להוסיף האלמנט החשוב שאני פגשתי בכנס הזה הוא - אנשים, הקשבה , דיאלוג , מחשבה אמיתית ותוכן שגורם לך להניע עצמך לעשייה . בעיני זו רשת חברתית בפני עצמה . תודה

    השבמחק
  3. הי אוהד

    קודם כל, שמחתי לפגוש אותך בכנס, מחוץ לפייסבוק...
    שנית, תודה על התגובה המהירה והמפורטת.

    לגבי הערתך בעניין מקהלת הילדים - למיטב ידיעתי החיבור אליה נעשה בזכות תמיכה של יוסי ורדי ואנשי עסקים נוספים, אבל אני לא בקיאה בפרטים.

    לגבי נושא חינוך העובדים - אתה צודק. זהו אחד הכלים ההכרחיים להטמעת אחריות תאגידית בארגון, ולהגדלת האפקטיביות שלו, וללא ספק, המדיה החברתית רק מגדילה את פוטנציאל ההשפעה.
    אני מניחה שעסקו רבות בנושא זה במסגרת המושב שעסק בהטמעת האחריות התאגידית בתוך הארגון. (התקיים במקביל למושב עסקים במדיה הדיגיטלית).

    אני מקווה שמישהו מצוות מעלה יתייחס כאן לדבריך לגבי המקהלה, סייד קשוע ועניין החינוך.

    השבמחק
  4. הנה פוסט שלי לגבי ההתרשמות שלי מהכנס: http://www.greenproducts.co.il/blog/?p=1096

    השבמחק
  5. נהניתי השנה. עם זאת הייתי שמחה לראות בתוך החברות המועלות על נס, חברה מרעננת, שעשתה קפיצה גדולה משמעותית בתחום האחריות התאגידית. בכל שנה מוצגות חברות מובילות עתירות תקציבים.
    כמובן שהייתי מאוד רוצה לראות שם בפעם הבאה את נציג צה"ל (האם אחרית הימים).
    במושב מדיה חברתית גיליתי רעננות ואחת השאלות שששכחתי לשאול הוא איך הם רואים את התפקיד החדש הזה? מאיזה עולם צריך להגיע אליו, האם מחשבים, האם יחסי ציבור , האם שיווק - זהו בן כלאיים חדש - אולי מנהל אחריות תאגידית צריך לטפל בנושא.
    בסך הכל נראה כי השנה הכנס גדל.
    אהבתי מאוד את את הייחסתותה של טליה לעניין עידוד הצרכנות כאילו הצליחה לאחוז במקל בשני קצותיו.

    השבמחק
  6. עומר כהן, מעלה2 בנובמבר 2010 בשעה 12:20

    שירלי שלום,
    מאוד נהניתי לקרוא את הפוסט! אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל גם לנו נראה שאכן היתה קפיצת מדרגה השנה, הן מבחינת כמות המשתתפים, והן מבחינת העלאת המודעות לנושא האחריות התאגידית בקרב החברות ובעלי התפקידים בהן.

    אוהד, קודם כל אני שמח שהתרשמת מהפקת האירוע, זה גם חשוב...
    לגבי התכנים, חשוב לזכור שהכנס, והמליאה בעיקר, לא יכולים ולא מתיימרים לדון בצורה מעמיקה בכל נושא ונושא, אלא בעיקר לסמן מהם הנושאים החשובים, להעלות את המודעות לגביהם ולפתוח דיון שכמובן שצריך להמשיך במפגשים אחרים ופעילויות "עומק".

    לגבי נושא החינוך - היות וקשה כל שנה לכסות את כל הנושאים הקשורים באחריות תאגידית (יש הרבה...), החלטנו השנה להתמקד בנושאים גיוון בתעסוקה וקיימות. נושא החינוך עלה רבות בכנסים קודמים ואני בטוח שיעלה שוב בכנסים הבאים.
    חשוב גם לדעת שהפעילות של מעלה ושל הגופים הנוספים שעוסקים באחריות תאגידית לא מסתכמת בכנס. אנו עורכים מפגשים ללימוד הדדי בנושאים שונים לאורך כל השנה.

    בכל מקרה, תודה על ההערות. נשמח לשמוע עוד וכן הצעות לכנס שנה הבאה.

    השבמחק
  7. שירלי, מאוד נהנתי לקרוא את התרשמויותיך ואת זוית המבט שלך.
    את מוזמנת לקרוא את שלי....
    http://ofrapalmer.blogspot.com/2010/11/2010.html

    השבמחק
  8. שירלי יקרה, תודה על הפירגון והפוסטים המעניינים. אני בכנס BSR בניו יורק. שם, יום אחרי בחירות לקונגרס, עדיין מרגישים את אותות המשבר הכלכלי. במקביל, רואים איתותים דומים למצגת הפתיחה בכנס מעלה על קפיצת מדרגה באחריות תאגידית - הנושא של גלוקליזם מאד חזק, בעיקר בהקשר של שווקים מתעוררים, הנושא של רב-תרבותיות וגיוון -בדגש על העצמת נשים, נושא של Do more with less וצריכה בת-קיימא....אמשיך לעדכן בפייסבוק של מעלה.. ענת גולדשטיין

    השבמחק
  9. שירלי,
    סקירה מעניינת ומקצועית.
    לעניין הכנס כבר כתבתי אצל עופרה בבלוג.
    בקצרה אומר רק שאני מקווה שכל נושא האחריות החברתית לא ישאר סמל סטואטוס של העשירים וגדולים אלא יהפוך נחלתם של עסקים בינוניים וקטנים גם כן.

    השבמחק
  10. תודה למגיבים. מעניין מאוד לקרוא את התגובות שלכם, וללמוד על ריבוי נקודות המבט. לאור התגובות ולאור קריאת פוסטים אחרים - שלינקים אליהם הוצגו כאן בבלוג, יש שלוש נקודות מרכזיות שחשוב לי לחדד:
    1.
    עובדה פשוטה: ארגון מעלה הוא ארגון של חברות. כמו התאחדות התעשיינים. הציפיות ממנו צריכות להיות בהתאם. הארגון מנסה למשוך את החברות אל מחוץ לאיזורי הנוחות שלהן, והוא צריך לעשות זאת מתוך מקום מעודד ולא מתוך מקום בקורתי, כדי שתהיה היענות. וזה בסדר. יתכן שיש מקום להשמיע קצת יותר דברי בקורת בכנס (כמו האמירות של טליה אהרוני או של אורנה סגל), אבל בסך הכל, הארגון פועל יותר בדרך של עידוד (מתן אותות ושבחים), ועד היום הצליח לחולל שינוי יפה, מבלי לעורר עליו את חמתם של תאגידים (למעט כמה, אך זה לא המקום לפרט).
    2.
    כנס מעלה, באופן מוצהר, לא אמור לתת כלי עבודה מקצועיים, אלא לחשוף את נושא האחריות התאגידית לעוד מנהלים וגורמים במשק, לחזק את מיצובו של התחום כמיין-סטרים, ולהציג טרנדים עכשוויים בתחום. כל מי שהתאכזב מכך שהכנס לא מלמד איך לנהל את האחריות התאגידית - ציפה למשהו שלא היה בתכנית.
    3.
    קפיצת המדרגה שהתייחסתי אליה לא היתה דווקא בהיקפים של הכנס, כפי שכמה מהקוראים סברו, אלא במדרגה של התעמקות בהיבטי האחריות. לא עוד מתעסקים בהיבטים הבסיסיים, הפריפריאלים לעתים, של האחריות התאגידית (תרומה לקהילה, החלפת נורות במשרדים לנורות חסכוניות), אלא מתעמקים במהות: השפעת המוצרים והשיווק, ניהול הממשל התאגידי באופן ראוי, הצבת יעדים להעסקה מגוונת וכו'.
    ולסיום...
    יש שטענו כי אני כותבת "מטעם" מעלה. אז נכון שעבדתי הרבה שנים בארגון, ושתמיד חלק ממני יהיה מזוהה עם הארגון, אבל - מי שמכיר אותי יודע, שכשיש לי דברי בקורת אני משמיעה אותם בגלוי.
    ***
    שוב תודה לכל המגיבים. אשמח לקרוא תגובות של עוד אנשים שקראו את הפוסט, או שרוצים להתייחס לתגובות המעניינות כאן.

    השבמחק