בזמן האחרון לא חולף שבוע מבלי שאני נתקלת בכתבה או ידיעה כלשהן על מוצרים עם ערך מוסף סביבתי או חברתי | יותר ויותר מוצרים מאפשרים לצרכנים לבצע החלטות רכישה מצפוניות (או אופנתיות) | החברות מזהות את את הטרנד וממנפות אותו | פוסט זה, שמתבסס על הרצאה שנתתי בקורס להתנהגות צרכנים בלימודי MBA במכללה למנהל, מציג בצורה קצרה וברורה מהי צרכנות אתית 101
13 בפברואר 2011
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
את מאירה נושא חשוב מאוד, אך כשל השוק נובע לדעתי בשל פרסום לא מדוייק ושיווק סיסמאות שלא ניתן לבחון אותם. אינני יודע אם השקיות הירוקות שקניתי באמת ידודתיות לסביבה אם באמת לא התעללו בבע"ח בהכנת המוצר וכו'.
השבמחקבאירופה ( ואני חושב שגם בארה"ב) ישנם תקנים מחייבים עם בקרה על מוצרים "ידידותיים לסביבה" או "בעלי ערך מוסף". אני חושב שחלק מתפקיד ה"מדינה" לבקר את הפרסום המוטה כדי שהצרכן יהיה מפוקח יותר בבחירת המוצרים עם ערך חברתי.
דולב, אני מסכימה איתך לחלוטין שיש בעיה עם מהימנות מידע. בארה"ב ואירופה אכן יש יותר רגולציה בתחומים אלה (כולל בנושא גרינווש).
השבמחקדרך נוספת להגברת אמינות המידע היא קבלת גושפנקא מארגון חברתי אמין. ודרך נוספת היא לספק מידע מדויק אודות המוצר. לדוגמא, ראה כאן: איך מוכרים ירוק אמיתי לצרכנים קטני אמונה
http://shirleykantor.blogspot.com/2010/06/blog-post_24.html
תודה שירלי!
השבמחקלדעתי,ארגונים יתחילו להעדיף לפעול בצורה אתית-חברתית רק כשמספר האנשים הרוכשים מוצר הקשור למטרה החברתית יעלה מעל 40% ויש תקווה שזה יקרה.
גם מניעת סיכון לפגיעה בסביבה החלה למעשה רק כשחברות הביטוח התעוררו,ומחד זה בסדר,התפקיד שלנו כחברי עמותת כתף חמה שמסייעת למשפחות של חולים כרוניים הוא למצוא מי יעזור למנף את השינוי שאנו מבקשים ליצור.
מאידך, אנחנו מציעים כעת הרצאה בשם "אמנות השינוי"
שמעבר לכך שמסופר בה סיפור אנושי מרתק, מלמדת את המאזינים-צופים להתמודד עם שלבי מעבר ומציאות משברית וגם סדנה אינטרקטיבית בשם "סיפור הצלחה" ממנה ניתן ללמוד כיצד להשתמש באמצעים מסורתיים להעברת מסרים מקדמי שינוי. למותר לציין שכל ההכנסות ממכירת ההרצאה והסדנה מוקדשות לפרויקט תמיכה והעצמה למשפחות של חולים כרוניים.
אבל שימוש יחס"צני על ידי הארגון הרוכש מוצר שכזה נתון עדין בגדר סימן שאלה ולו בשל הניסיון המעיד על כך שמתן "תו" שכזה הוא פתח לשחיתות.