27 בפברואר 2011

בדידותם של מנהלי האחריות התאגידית

'אחים לנשק' - כך הגדירה אחת ממנהלות האחריות התאגידית הותיקות את האחווה בינה ובין עמיתיה למקצוע. תאמינו או לא, אבל קיים פער בין הדימוי הזוהר והאופטימי של תפקיד ניהול האחריות התאגידית, לבין המציאות היום-יומית שלו. 


הפוסט עבר לאתר החדש. ניתן לקרוא אותו בקישור זה

9 תגובות:

  1. היי שירלי, ניתוח מעניין ואולי מקשף את המצב בישראל אך אולי פחות בחו"ל כשניהול תוחם אחריות תאגידית זוכה בהערכה והשפעה גבוהות יותר. הצלחה בתחופ תלוי בהרבה דברים ביניהם תמיכת המנכ"ל וגם היכולות הישיות של המנהל/ת, אך בדבר נוסף מאוד חשוב: הפרופסיונליזציה של המקצוע. קיים כרגע בארה"ב מהלך לפיתוח גוף ידע לניהול אחריות תאגידית ותהליך הסמכת העוסקים בתחום. ניהול אחריות תאגידית הוא מקצוע הדורש ידע מקצועי נרחב ולא רק רצון טוב והבנה עסקית. כשהמצקוע יוכר כמקצוע שצריך להמחות בו, מעמד העוסקים בו ישתפר. חלק של ההסמכה בתחום יכלול כלים להצגת ה-BUSINESS CASE והתועלות העסקיות - כי אחריות תאגידית מהווה בעיקר הזדמנות עסקית לשיפור הביצועים העסקיים
    איליין
    www.csr-reporting.blogspot.com

    השבמחק
  2. הי איליין
    תודה על התגובה.
    מסכימה מאוד עם האבחנות שלך, ובהמשך להן - מקווה שהחדרת התחום לבתי ספר למנהל עסקים באקדמיה בישראל, תתרום אף היא לשיפור המצב.

    השבמחק
  3. ובגלל זה אנחנו ממליצים בחום למנהלי האחריות התאגידית שיקחו להם יועץ.. אז לפחות הם לא יהיו לבד :)))

    השבמחק
  4. חנה גרטנברג1 במרץ 2011 בשעה 17:07

    שירלי
    מנהל/ת אחריות תאגידית מזיז/ה את הגבינה בארגון להרבה מנהלים ולא כולם אוהבים שמזיזים להם. מן הסתם חוץ מהיותו מיקצועי צריך המנהל/ת להשקיע הרבה בפוליטיקה הארגונית כדי לשרוד ולהצדיק את קיומו.
    בהחלט מסכימה עם איליין שמקצוענות תהפוך את הכל ליותר קל עם זאת לא כל חברה הממנה מנהל/ת אחריות תאגידית או אולי בגלגול פשוט יותר מנהל קשרי קהילה, משקיעה לאחר מינוי את כל המשאבים הנדרשים להצלחתו וחבל. עדיין תפקיד מבוקש ומאתגר.

    השבמחק
  5. ליעד - מסכימה איתך במאה אחוז.
    מעת לעת הלקוחות שלי מעבירים לי בדיוק את הפידבק הזה: שאני השותפה היחידה שלהם לקשיים ולהתלבטויות.

    אז עד שמחלקות האחריות התאגידית יגדלו ויתרחבו, כנראה שיועץ שאפשר לסמוך עליו זה פתרון טוב. וכמובן ש...אנחנו לא עושים כאן פרסומת סמויה :-)

    השבמחק
  6. כל כך נכון...אם כי לדעתי המצב רק הולך ומשתפר. הפתרון לדעתי הוא כמו תמיד שילוב של מקל וגזר.השגת שיתוף פעולה עם מנהל/ת מחלקה מסוימת יכולה להיעשות על ידי הסבר ובעיקר הדגשה שבעצם לרוב אין שינוי גדול כל כך מהפעילות העסקית הרגילה, הרי אחריות חברתית היא הטמעת שיקולים חברתיים, סביבתיים וכו' בתוך הפעילות העסקית השוטפת.כפי שנאמר פעם על ידי מנהלת אחריות חברתית קודמת של קוקה קולה- ברור שלא נפסיק למכור קוקה קולה.מצד שני ברור שצריך הגדרת תפקיד וסמכות ברורה עם גיבוי של גבו/ה הרחב של המנכ"ל/ית.

    השבמחק
  7. שירלי, העלית כאן נקודות נכונות. המצער הוא כי אפילו מארגונים חברתיים שמעתי שהם לא בטוחים כי מנהל/ת אחריות תאגידית , או קשרי קהילה, הוא האדם הנכון עבורם להתנהל מולו בפירמה.

    השבמחק
  8. נעם - תחי האופטימיות.
    אני מסכימה איתך ועם אותה מנהלת אחריות חברתית קודמת של קוקה קולה. אגב, היום ניתן לראות שקוקה קולה התקדמה לכיוון שאותה מנהלת התוותה בעבר. מה שמלמד שיש תקווה לשינוי אמיתי בתוך חברות, גם אם הדבר לוקח זמן רב.

    עפרה - מעניין אותי לדעת מה הספקות שגרמו לארגונים החברתיים להטיל ספק ברלוונטיות של מנהלי האחריות התאגידית / קשרי קהילה.

    השבמחק
  9. כל כך נכון! כל מילה בסלע.

    השבמחק