24 ביוני 2010

איך מוכרים ירוק אמיתי לצרכנים קטני אמונה?

אני חשדנית כלפי כל הצהרה עצמית ירוקה של מותגים בישראל, שהתלבשו על הטרנד, ומפזרים הבטחות כמו פרחי יסמין בליל קיץ רומנטי. רוצים לשכנע אותי? תביאו הוכחות שאתם באמת ירוקים.

הפוסט עבר לאתר החדש שלי. ניתן לקרוא אותו בקישור זה 

3 תגובות:

  1. מה שגורם לי להאמין להצהרות ירוקות זה איזשהו תו תקן אובייקטיבי (תעודת הכשר). זה מה שגורם לי במוצרים שהם אורגניים.. העניין הוא שאין לי מושג לגבי נותני ההכשר האם הם אכן אובייקטיבים בעלי קריטריונים ברורים? איך מייצרים הכשר אמין בעצם?

    הדס

    השבמחק
  2. ממממ...
    שאלה מעניינת שאלה הדס.
    נו, שירלי, ומה התשובה??

    מיכל ש.

    השבמחק
  3. "תוי ההכשר" האוביקטיבים והאמינים ביותר הם אלה הניתנים על ידי צד שלישי אמין (בדרך כלל גורם חברתי או ציבורי), שמציג בפומבי את הקריטריונים למתן התו.

    למשל, התקן האורגני PPIS של משרד החקלאות בישראל, התו של ארגון סחר הוגן הבינ"ל www.fairtrade.net, תו הארנב המדלג "לא נוסה על בע"ח" של הקואליציה למידע צרכני אודות מוצרי קוסמטיקה www.leapingbunny.org , או התו FSC על מוצרי נייר (ואריזות נייר) שמקורו ביערות המפוקחים על ידי מועצת מנהיגות היערות www.fsc.org

    כמו כן, מתן מידע מדויק על גבי האריזה (למשל, באילו תנאים האריזה ניתנת למיחזור או להתכלות, במקום לכתוב פשוט "אריזה מתכלה", או לכתוב בכמה צומצמה צריכת המים לייצור המוצר לעומת הגירסא הקודמת) ובנוסף - מידע מפורט באתר האינטרנט של היצרנית, לטובת אותם צרכנים (ועיתונאים) שאוהבים לבדוק בציציות - אלו אינדיקציות טובות עבור מחזיקי הענין הסקפטים, ולחיזוק האמינות של טענות החברה.
    מבטיחה פוסט מסודר בנושא זה... תודה על השאלות

    השבמחק